fredag 25 december 2009

Det bästa med julen

Det är svårt att avgöra vad det bästa är...

Jag njuter av pysslet inför, som pepparkakshusbyggandet:

Här är Tildas tak under dekorationsprocessen.


Elsas hus gick till slut att få ihop. Vi har hittat ett recept hon kan äta och det går också att baka av det.

Jag njuter av att tillverka julklapparna:

I år blev det bl a skridskopåsar till systerdöttrarna som åker konståkning.

Jag njuter av att slå in paketen, lägg märke till discogarnerna som kommit till användning.

Jag njuter av att få ta fram julsaker som bär med sig minnen:

Här en julkrubba som min kära faster Gun gjort och som jag fått ärva efter min farmor.

Jag njuter av att få tända alla ljusen på julaftonsmorgonen:

Toarpskronan fick mina morföräldrar av oss en gång på 80-talet. Då tillverkade vi (jag, mamma och syster?) de små granarna att hänga i.

Sen njuter jag av de glada barnen, den mysiga stämningen.


Men skönast är nog juldagen när jag kan släppa alla måsten!
Idag spelade vi nytt spel i vårt nytapetserade "pepparkakskök".

1 kommentar: