måndag 26 juli 2010

Presenter till morfar och S

Vi har varit hos pappa och hans S. E gjorde ett mobilfodral till sin morfar som han fick i present.Jag har stickat en orange Gail till S, tyvärr lossade jag den nog lite för tidigt från blockningen, så den krullade ihop sig igen.


Detta var en stickning som höll på att få mig att sluta sticka, plötsligt tappade jag all min spetskunskap och förstod inte mönstret alls! Än värre blev det när mamma berättade att det var jag som hjälpt henne genom mönstret på hennes Gail!

Här nedan ligger min Gail över mammas Gail, stickad i lite tjockare garn och en aningens enklare att se mönstret på. Som ni förstår skyller jag allt på det tunna garnet.

1 kommentar:

  1. Oh yes, I'm home! Kul att träffa dig med! Tro det eller ej, men det kliar i fingrarna efter att spetssticka. Dock ingen Ishbel... :S

    SvaraRadera