söndag 25 juli 2010

Blockade sjalar och en eftermiddag i sommarstaden

I vår stad finns en sommarstad och där kan man köpa sig ett litet, litet hus för många, många pengar... När jag blir rik och plötsligt har all tid i världen ska jag köpa mig ett litet hus där. Då ska jag också få gröna fingrar och odla många olika sorters grönsaker och bär.
Nu inser jag att det kan dröja ett tag innan detta är en verklighet, men som min dotter sa lite argt till mig (menat för mig och hennes pappa) en dag: Ni låter mig inte ens drömma!!
Det är klart att vi måste få drömma, både hon och jag. Jag om gröna fingrar och mycket tid, hon om en hund...
Under tiden vi drömmer har vi tur att få känna L o A, som faktiskt har ett litet hus i sommarstaden och odlar fantastiskt många olika grönsaker och bär. I fredags blev vi bjudna på lunch och bärplockning. Vi plockade vinbär (röda och vita), hallon, smultron, jordgubbar, morötter, potatis, sallad och rödbetor. Äpplena fick hänga kvar, men de var vackra att titta på i regnet.

Här är mina blockade sjalar. Har i flera dagar letat efter min fotoinspiration men jag tror den gick åt till växt- och barnfotningen i fredags...


Freya shawl, stickad i Lima med 3,25 mm tjocka stickor.

Citron stickad i grön viscose och stickor 2,75 mm.

1 kommentar: