lördag 23 juli 2011

Semester

 Jag har inte så mycket semester i år och den jag har är delad på 3 perioder. Jag är inne i andra perioden och den första delen av denna andra semesterperiod gick till att städa och förbereda kalas. Min första semesterperiod användes till konståkningsläger, så nu vill jag ha riktig semester, sådan som är ledig. Först började jag fundera över vad man "bör" göra på sin semester, men nu har jag  kommit fram till vad jag "vill" göra på min semester.
Jag vill inte behöva göra något. I min värld betyder det att jag får sticka så mycket jag vill, jag får bjuda hem någon på fika om jag vill, jag får åka till stan om jag vill.
Idag ville jag bara sticka, jag har ju ganska mycket garn att sticka av, så det är ju också bra om jag stickar upp lite av det tänker jag.
Igår när jag kände för att bjuda hem någon, kom kära A på besök, med mer garn!

Klicka här så får du se vad det ska bli.

Klicka här så får du se vad detta ska bli.
 För att få börja med dessa stickningar måste ju ändå lite annat bli klart. T ex vårsjalen:


Det konstiga är att plötsligt upptäckte jag att jag börjat på en ny stickning, mönster och garn från Hamilton Yarns, köpt under SiV i våras:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar