måndag 3 januari 2011

Kommit igång

Nu verkar det som om jag kommit igång med bloggandet igen. Det är nog väldigt tillfälligt. Snart har jag bloggat allt jag gjort och inte bloggat tidigare...
Jag har ett par julklappar kvar att visa:
 Mina adventssockar: Gaudete blev faktiskt klara till julafton, men blev en julklapp först på Annandagen, då Aja fick dem. Det var ett svårt beslut, jag gillar dem verkligen och vill nog ha ett par själv. Jag kan ju sticka ett par till (inte sannolikt, men jag KAN).

Tilda fick ett par långa spiralsockar, ett mönster hittad i någon veckotidning. Mönstret stämde inte och hade ful tå, så jag har ju egentligen fixat det själv. Tildas första kommentar när hon såg dem var: Det är ju inte någon häl! Men hon gillar dem ändå, så det så Anna!

Min nya strategi för att hålla ekonomin under kontroll är att få garn. Här har jag fått en härva av Elin, den kom ett bra tag innan jul, men jag har glömt att berätta... Skäms! Tack, tack, tack Elin! Det var så roligt att lära dig spetsstickning! Har aldrig skrattat som den veckan.


Sedan har jag ju också vunnit, Stickameras julkalender var min trygga plats under december månad. En liten, liten stund av tid för bara mig. En kopp kaffe och ett litet problem per kväll var ju perfekt och allra bäst blev det ju på Nyårsdagen då jag förstod att jag vunnit i sista luckan! Tack Ulrika för en finfin kalender i år igen.

3 kommentarer:

  1. Så bra att hon gillar dem! Jag har väl kanske överdrivit mitt hällösa barndomstrauma något kanske..?
    Själv sliter jag med hus och längtar efter nästa stickcafé! :-)

    SvaraRadera
  2. Gaudete har jag sett på många bloggar nu, de ser såå fina ut. Kanske måste prova.

    Vinsten kommer vicken da' som helst nu, ska bara ta mig ur byn... Är lite smått isolerad här...

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Vilka härliga sockar. Jag tycker det ser så svårt ut att jag drar mig för att sticka sockar med mösnter.

    SvaraRadera