torsdag 19 augusti 2010

Jag hinner inte...

Jag hinner inte med allt jag vill göra, ändå har jag gjort massor jag vill göra denna vecka.
Jag har jobbat massor, det är roligt men gör att jag inte hinner sticka, inte blogga och inte städa heller...

Igår var jag i Göteborg på stickboksrelease för denna bok:

Det var inspirerande och särskilt roligt för att jag gick med faster och kusin! Tack!!

Idag har jag varit på stickcafé och fortsatte sticka på min Acorns. Jag hade lite tur som plötsligt kom på att jag faktiskt läst hela mönstret innan jag började och då upptäckt att det händer lite på vägen där man tror att det räcker att följa diagrammet. Ja, ja, jag har inte läst hela mönstret bara tillräckligt för att märka att det är så det är... Hur som helst, jag hade bara stickat 16 maskor för långt när jag upptäckte att jag glömt det för ett ögonblick. Värre var det för Anna som hade virkat 11 cm för långt (med pärlor)!

3 kommentarer:

  1. Ögonmåttet är väl inte helt inställt för terminen... :-) Jag bjuder på det! Tror det gjorde mer ont i er än i mig. Enligt Måns repar jag upp mer än vad jag stickar o virkar (hur nu det logiskt går ihop?)

    Synes med spetsintentioner nästa gång!!!

    SvaraRadera
  2. Fantastiskt fin bok. Åsa j

    SvaraRadera