måndag 16 augusti 2010

Det börjar bli kallt



och då behöver bebisar lite vantar.


Innan och under sticklägret stickade jag några par vantar. För ovanlighetens skull har jag alltså upprepat ett mönster, med lite förändringar såklart!


För några veckor sedan fick jag ett fantastiskt vackert och inspirerande nystan av Lisa. Det händer att just inspirerande nystan inte ger de vackraste projekt, men i det här fallet är jag faktiskt riktigt nöjd med mönstervalet!
Det är Coquille från Knitty.


Och... jag gick med i stickpåsebytet också...

2 kommentarer:

  1. Den är så fin, din Coquille! Jag har skrivit ut mönstret, men inte hittat nåt bra garn än.

    SvaraRadera
  2. Där är den ju! Fantastiskt fin är den och i verkligheten har färgerna ännu mer lyster. Lyckat projekt med andra ord.

    SvaraRadera