söndag 28 mars 2010

SiV

Jag har varit på Grötö och stickat, inspirerats, stickat, ätit, inspirerats, pratat, stickat, skrattat, stickat och stickat bland fina stickvänner, gamla och unga, gamla och nya.
Vi har garnlottat och stickbattlat och handlat lite också.
Med mig hem har jag en del nya garner, en ny kabel och ett fantastiskt, rosa och Stickfrossagjort stickfodral som jag fick i prickig presentpåse av finaste Lisan.
Jag har tyvärr inga bilder från självaste stickfesten med det tror jag finns på många andra fina ställen, t ex hos Petra, Ulrika och Linda.

Här är några bilder av nyheter i mitt hem:


Min vinst när jag kom på fjärde plats i snabbstickning. Ett mönster och garn för att sticka en mössa. Jag tror att det vita garnet blir något annat och att jag till mössan köper ett mörkare garn.


Kamel- och silkegarn ska i kombination bli en guldsjal är det tänkt. Stickor 2 mm, det kommer att ta tid och först ska jag hitta det perfekta mönstret.

Tack till Ingrid, Linda och Marie som återigen ordnat en fin stickfest!

1 kommentar:

  1. Kul att träffa dig! Den guldfärgade sjalen kommer bli underbar!!!Kram!

    SvaraRadera