lördag 20 mars 2010

Om att virka


Plötsligt, en sömnlös natt började jag virka...
Mönster: Maskot av Mia Bengtsson
Garn: Visjö
Virknål: 2,5 mm(?)

Jag brukar säga att jag inte kan virka. När jag ser resultatet ser jag att det är inte sant.
Jag vet hur det går till att virka.
Jag kan några olika mask-sorter (eller vad det kan tänkas heta på virkspråket).
MEN jag saknar känslan av att behärska virkning!
Jag tycker att virkning är alldeles för fritt, jag vill ha koll.
Fram- och tillbakavirkning är mycket svårt. Därför tycker jag att det är ganska bra att virka amigurumi, för det virkas runt! och är inte så fritt (om man följer mönstret som jag gör).
Så, Anna, jag önskar mig fortfarande virkkursen, gärna mormorsrutor.

3 kommentarer:

  1. åh jag skulle så vilja komma igång med virkning, antar att det inte är så svårt..?
    Det blev ju nåt sött ur den sömnlösa natten iaf.!

    SvaraRadera
  2. Aha! Vad bra att jag nu fått en psykologisk bakgrund till din virktvekan! Jag får göra mitt bästa för att coacha dig... :-)
    Du verkar ju ha bra koll på "masksorterna" annars tycker jag. Maskoten är jättesöt!
    /anna

    SvaraRadera
  3. Den var ju jättefin! Får nog snart försöka virka jag också.

    SvaraRadera