torsdag 12 november 2009

Tagit lite fart




Det var ju detta som saknades, jag visste ju inte vad det är vi håller på med. Nu har jag kommit igång, ja, igår alltså, till tv-tittandet.


Nästa steg är egentligen att plocka fram derivatan. Jag tror att den skulle kunna hjälpa mig att räkna ut hur djup urringningen på en tröja kan vara till ett visst bystmått för att få ett plagg som är lika långt fram som bak. Nu tar det emot lite att börja räkna på just det, så jag prövar mig fram ett tag till. Förmodligen resulterar detta i en tröja som är mycket längre fram än bak, då mitt bystmått är litet...
Jag skriver inte något långt inlägg om detta här, för Signe mitt i livet skrev nästan ner mina tankar redan för några veckor sedan.
Veckans mål är att komma en bit ner under bysten. Det jag stickar/koreograferar är alltså en tröja uppifrån och ner, helst helt utan sömmar och andra tråkiga icke-stick-moment som ofta hör till ändå.
Jag vill också tacka Anna för garnet jag fick i brevlådan förra veckan! TACK! Nu kan jag fortsätta mitt hemliga rosa...



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar