lördag 4 december 2010

Lördag

Att ställa väckarklockan på 5.45 en lördag är inte det bästa jag vet. Men med kaffemuggen i handen for jag och lilladottern till ishallen för lördagsträningen kl 7.00. Där fick jag lite sällskap av andra trötta föräldrar och en stickning.
För att stå ut med denna tidiga tid tänker jag på att det är härlig sticktid, jag missar inte så mycket tid med stora dottern (hon sover en stund till) och jag hinner hem till melodikrysset.
Idag blev allt ännu bättre av att jag kom hem till detta fantastiska frukostbord:

Tilda hade vaknat och fixat frukost, med på bilden finns inte de stekta äggen och havregrynsgröten.
Efter frukosten löste jag melodikrysset och flickorna bakade pepparkakor. En stund trodde jag att vi skulle behöva ha Frihetsgudinnan och en bajskorv till julfika...


men hela baket slutade väl med en Nalle Puh-burk fylld med fina och väldigt allergivänliga pepparkakor.


Nu har jag sådan lust att påbörja en ny spetssjal att jag inte stickar alls, för jag vet inte vilken det ska bli. Dessutom har jag alldeles för många stickningar på gång och just nu har jag mycket svårt att växla mellan flera stickningar, jag glömmer helt enkelt bort mönstret mellan varven.

1 kommentar: