tisdag 30 november 2010

Sjuka barn

...skulle kunna innebära en chans till mer städat hem.
Hos mig gör det inte det, inte denna gång heller.



Men vi har tittat på gamla julkalendrar, pysslat och haft mysigt jag och döttrarna. Idag har vi kokat polkaknäck, smakar mycket bra.

Igår gjordes en pepparkaksdeg, den har vi ännu inte testat. När vi har gjort det ska jag nog baka nya maränger och testa min systers goda idé. Marängerna här bakade jag i lördags så dottern också kunde få marängsviss på sitt kalas. Jag tycker de blir ganska snygga de äggfria marängerna.


Jag har också hunnit klart skaftet på andra adventsstickningssockan och fixat klart ett paket som borde skickats för länge, länge sedan.
Imorgon är planen att lilltjejen ligger i soffan och blir frisk medan jag städar, röjer och ibland servar med lite te med honung i.

3 kommentarer:

  1. Låter mycket trevligare att koka knäck än att städa. Allt har sin tid.

    SvaraRadera
  2. Kanske en dum fråga men... HUR gör man äggfria maränger?? =)

    SvaraRadera
  3. En mycket bra fråga!
    men jag kan! och det är ganska enkelt...
    vatten + socker + gelatin

    SvaraRadera