lördag 8 maj 2010

Henley Perfected



Idag har jag varit hos frisören i Göteborg, jag passade då på att gå till Linda i butiken och kolla in garnerna där. Jag köpte inte så mycket, 10 smånystan mini ull från Järbo till ett projekt som snart är aktuellt och lite mer Drops Baby Merino i grönt och vitt till större prinsesstårtevantar (tänkte pröva med dubbelt garn nästa gång). Jag hade tur och fick köpa lite till mamma också, det är en sådan härlig känsla att gå ut ur en garnbutik med tyngd i påsen.
Inspirerad blev jag såklart också, men något stressad av barnen som var med. När jag har lite mer pengar ska jag köpa garn till en Linda-tunika!! Jag behöver den!

Min Henley Perfected blev klar någon gång förra året men jag tror att den är "obloggad". Jag är mycket nöjd med mönster och garn men lite ledsen att jag gjorde den några centimeter för kort, därför använder jag den inte så mycket Men idag när jag helt plötsligt tittade ner på mönstret upptäckte jag att det kan vara mycket möjligt att det är just det mönster jag behöver till mitt kamel- och silkegarn jag inhandlade under SiV.

För ett par veckor sedan gjorde min kollega en slända till oss i slöjden. Då jag inte riktigt förstod hur jag skulle göra med den bottentyngda sländan blev jag tvungen att öva. Här är resultat från min egen topptyngda slända, jag är verkligen fortfarande kvar i nybörjarstadiet. Idag blev även barnen intresserade och mer om det kan ni läsa här.

1 kommentar:

  1. Mycket snajsig! Jag gillar färgen och modellen (även om jag ju fortfarande är skraj för allt som har med spetsstickning att göra)..

    Hoppas vi ses på ett stickcafé innan DET STORA LOVET!
    Kram Anna

    SvaraRadera