tisdag 13 oktober 2009

Hollywood Week...

...är över sedan länge! (Ja, 2 dagar iaf)

Jag anmälde mig som balettdansös i SYTYCK :

Efter en research på min blogg har jag kommit fram till att jag dansar balett. Jag har gått de flesta kurser här på balettakademien, men lyckats bäst och kommit längst i just balett. Quick-step går också ganska bra och det har funnits tillfällen då jag trott att det är min dans-stil, men eftersom jag vägrar lära mig de sista finurliga stegen, som magic-loop, har jag inte fått gå fortsättningskursen. Men en dag ska jag dansa rumba i en romantisk dansfilm…

När jag fick min utmaning blev jag både alldeles smickrad och nervös:

Din utmaning blir att KOREOGRAFERA
Jag var på väg att ge dig Latin, bara för att låta dig komma närmare den där rumban, men insåg sedan att du redan dansar latin som ett proffs! Du anpassar ju alla mönster till dig och din stickstil! Och du hittar på lösningar på allt på något fiffigt vis! Nu passar jag på att ge både dig och din mor utmaningen att dela med er av ert stickkunnande i ny design –Kanske av själviska skäl, för att få sticka en egen äkta Norinder! Stort eller litet projekt är upp till dig förstås, men jag ser verkligen fram emot att se pedagogik, stickkunskaper, estetik och din personlighet samlas i en Ida-design! Heja heja!

Nu har jag haft lite tid för mig själv och mina tankar och försvarar mitt dåliga bloggskrivande med att jag inte gärna kan göra så mycket mer än tänkande innan själva stickandet, eftersom det är det som är utmaningen, att få fram ett mönster... (Ja, lite skyller jag nog på barn med aktiviter, jobb och kurs också).

Här en liten redovisning av mitt förarbete:

Först stickade jag mig en banner (se ovan), för att se om det möjligtvis var så att jag skulle försöka mig på att komma till Broadway, men nej...

Sedan har jag gjort en provdans i liten skala, med alldeles för grova dansare och för litet utrymme, men det har ändå resulterat i något som ska likna den färdiga dansen (som helst ska innehålla lite rumba tänkte jag):

Jag har också hittat de dansare jag vill ha, men de är lite känsliga och kan bli skadade, så de får inte öva förrän koreografin är helt klar, just nu letar jag därför efter provdansare som gärna ska likna Rowanspun 4ply till formen. Någon därute som har ett tips?

Här är mina finaste ömtåliga dansare

Ja, så för övrigt fortsätter livet ett tag till som i förra inlägget...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar