fredag 21 november 2014

StickameraskoftKAL - Hur ska den se ut?

Jag har funderat på lite olika alternativ. 
Först tänkte jag att den där lilla korta spetsstickade koftan i orange, till min gröna klänning...
Sedan kom jag på att vad jag verkligen behöver är en kofta som passar till allt, att ha på mitt iskalla jobb. En kofta som inte är för tunn, inte för kort, inte alltför lång, inte för urringad, inte för smal och absolut inte för smala ärmar. Den måste gå att slänga på, lika plötsligt som den måste på igen. 
Den enda kofta jag haft på mig som klarar dessa krav är en kofta som min farmor, på 70-talet, stickat till min mamma efter en kofta som min farfars mamma hade (tror det blev rätt nu). Den koftan lånar jag fortfarande varje gång jag kommer hem till min mamma. Så nu blir det alltså dags att "kopiera kopian".



4 kommentarer:

  1. Vilken fin kofta och vad roligt att göra en släktkofta. Ser med spänning fram mot den färdiga koftan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Ja, detta blir verkligen spännande. Är lite rädd att jag kommer att bli besviken.

      Radera