lördag 8 december 2012

Kalenderstickning

Jag fortsätter med kalenderstickningen som i två dagar har inneburit virkning!
Idag var det en rolig virkuppgift, en rumänsk snodd. Anledningen till att jag tyckte den var extra rolig var att jag redan kände till denna fina snodd. Jag har lärt mig av en mästare, Ileana. Titta gärna in på hennes blogg och se vad man kan använda snoddarna till.


Jag är inte så särskilt duktig än, men jag har fått fina mönster av Ileana att sy vid tillfälle, men först måste jag ju göra många meter snodd.

1 kommentar:

  1. Vad kul att se dig Ida! Jag ser att du började med Point Lace vill du se mer om point lace samt lära känna många andra från nätet , från olika länder , kvinnor som tycker om det här spets tekniken då, är du välkommen i min grupp på fascebook...Romanian point lace/macrame som du når från min blogg...vi är över 200 från olika länder!Önskar dig och din familj en varmt och fint Jul! Ileana!

    SvaraRadera