tisdag 23 november 2010

Det där lugnet...

jag kände när jag var hos mina kära gudföräldrar i början av månaden, har redan tagit slut. Men tack för fantastiska skapar-dagar! Utan dem hade jag ju aldrig orkat dessa veckor. Jag kanske kommer att presentera något mer en annan gång, men här är ett exempel av yngsta dotterns skaparlust.


 Jag stickar inte så ofta till andra på beställning, men detta var ett specialfall. En mössa behövdes verkligen och jag hoppas nu att denna lever upp till alla förväntningar:


Det är en Brattleboro Hat nästan enligt mönster. Jag har bytt garn till Järbo Raggi (för det visste jag att mottagaren tycker är bra på huvudet och färgen är samma som sist. För att få snygg stickfasthet fick jag använda 4,5 mm-stickor och då också lägga till några maskor (8 st). Jag tyckte att sömmen på flärpen vid knappen inte var så snygg, så jag stickade remsan lite längre från början, men plockade inte upp maskor över hela. Tja, det var kanske inte exakt enligt mönstret, ganska långt ifrån... Ett tag var jag inne på att byta minskningarna också, för jag trodde inte riktigt på dem enligt beskrivningen, men det visade sig att där hade Melissa LaBarre tänkt till och gjort väldigt bra minskningar för mosstickningen och jag fick repa upp några varv.

2 kommentarer:

  1. Hej, roligt att Du är med i min Adventsutlottning; Lycka Till =)

    SvaraRadera
  2. Hej! Vad roligt att du vill vara med i min utlottning. Och så hittade jag hit.
    Kram Birgitta

    SvaraRadera