söndag 3 oktober 2010

Bloggbalans

Det är svårt att hålla balansen i en blogg...

Jag vill inte berätta för personliga saker här, det är ju mest stickning det ska handla om. Ibland blir det då lite fel, för det jag skriver här speglar just bara det som händer och sker i min stickningsvärld, en annan värld än den jag lever i. Just nu är min verkliga värld ganska så upp-och-ner, inget jag tänker skriva om här och nu, men för er som vet att den är det, så är det inte så att jag förtränger allt annat som händer i mitt liv, men jag väljer att skriva mest om hur stickningen går.
Nu avslöjar kanske stickningen en del av mitt andra, men det är nog mest för er som känner mig väl i båda världar.
Just nu stickas det bara på en stickning (fler ligger i korgar och lådor runt om i lägenheten), det är Acorns-stickningen som jag arbetar vidare med. Den är svår och jag måste hålla tre saker i huvudet samtidigt och det är nästan mer än jag klarar av just nu.


I veckan köpte jag ett nytt soffbord, ganska lagom högt, till skillnad från de andra två jag haft det senaste. Dessutom har det ju lite fiffiga finesser om jag behöver baka i mitt vardagsrum.




1 kommentar:

  1. Roligt bord. Ett sådant har jag aldrig sett. Då blir det storbak lagom till jul.

    SvaraRadera